Aby sprzedaż mieszkania szybko zakończyła się sukcesem, potrzebna będzie atrakcyjna oferta. Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania odgrywa kluczową rolę na pierwszych etapach poszukiwania kupców. Wbrew pozorom przygotowanie skutecznego ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości wcale nie jest tak proste jak się wydaje. Na stronach biur nieruchomości i serwisów ogłoszeniowych codziennie pojawiają się tysiące nowych ofert. Jak w takim razie napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania lub innej nieruchomości, żeby szybko i dobrze sprzedać?

Co powinno zawierać ogłoszenie? Jak przygotować się do zamieszczenia ogłoszenia? Jakie kroki wykonać zanim w ogóle zaczniesz pisać tekst na stronę ogłoszeniową? Radzimy, jak napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania, które faktycznie pomoże Ci sprzedać nieruchomość w Łodzi czy gdziekolwiek w Polsce.

Zanim napiszesz treść ogłoszenia – pierwsze wrażenie jest na wagę złota

Jeżeli nie jesteś agentem nieruchomości, zapewne nie chcesz poświęcać dużo czasu na to, aby napisać ogłoszenie sprzedaży mieszkania. W takim wypadku możesz powierzyć sprzedaż nieruchomości agentom House Factory Łódź – zajmiemy się wszystkim od pisania ogłoszenia aż po formalności związane z finalizowaniem transakcji. Jak tworzymy atrakcyjne ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości? Pierwsze wrażenie jest kluczowe w przypadku oferty. Napisanie treści ogłoszenia to tylko część zadania.

Prawidłowo napisane ogłoszenie zawiera zestaw podstawowych elementów dobrej jakości:

  • dobry tytuł,
  • starannie przygotowana treść i przejrzyście podane informacje,
  • dobrej jakości zdjęcia, które dokładnie pokazują wygląd nieruchomości.

Jeżeli którykolwiek z tych elementów zostanie przygotowany niestarannie lub go zabraknie, oferta będzie niekompletna. A to oznacza mniejsze zainteresowanie, mniej kliknięć i ograniczenie liczby potencjalnych klientów. Aby ogłoszenie szybko przyniosło skutek, musi być kompletne, przyciągać uwagę, wyglądać atrakcyjnie i wzbudzać zaufanie. Na tym etapie nie możesz pominąć żadnego elementu z trio tytuł-treść-zdjęcia. Zobacz wskazówki agentów House Factory.

Tytuł ogłoszenia o sprzedaży mieszkania

Krok pierwszy – tytuł. Tytuł ogłoszenia jest o tyle istotny, że może zadecydować o tym, czy przyszły inwestor przejdzie do szczegółów oferty czy nie. Powinien być prosty i czytelny, a przede wszystkim zawierać informacje, takie jak:

  • rodzaj nieruchomości (mieszkanie, dom, działka, lokal użytkowy),
  • lokalizacja,
  • liczba pokoi lub inna informacja szczegółowa na temat nieruchomości (duży dom, przestronne mieszkanie, kawalerka 4-pokojowa).

Unikaj określeń nacechowanych emocjonalnie (piękne, malownicze) – na takie elementy będzie miejsce w treści ogłoszenia. Podkreśl obiektywne zalety oferty nieruchomości. Tytuł to bardzo skrócony opis reklamowanej nieruchomości, który ma zawierać konkretne informacje. Dobrze zatytułowane ogłoszenie z niezbędnymi szczegółami w tytule będzie łatwiej odnaleźć w serwisie ogłoszeniowym i w przeglądarce internetowej.

Treść ogłoszenia nieruchomości – jakich informacji nie może zabraknąć?

Są informacje, których nie może zabraknąć w dobrym ogłoszeniu o sprzedaży mieszkania. Opis nieruchomości musi zawierać takie informacje, jak:

  • podstawowe parametry – powierzchnia nieruchomości, kondygnacja i lokalizacja,
  • typ budynku – dom, mieszkanie, kamienica, blok,
  • stan mieszkania – stan deweloperski, nowe, po remoncie, do remontu,
  • liczba i powierzchnia pomieszczeń, informacja o balkonie lub tarasie,
  • wyposażenie nieruchomości – czy mieszkanie jest puste czy wyposażone, jakie meble i urządzenia są na miejscu,
  • informacje o najbliższej okolicy – infrastruktura, dostęp do komunikacji miejskiej i parkingu, sklepy, szkoły, tereny zielone,
  • cena nieruchomości,
  • dodatkowe informacje – garaż, piwnica, winda, termin dostępności.

Jak napisać ogłoszenie? Organizacja tekstu, grupa docelowa

Jak zorganizować wszystkie te dane, żeby ogłoszenie nie było za długie? W pierwszym akapicie umieść najważniejsze informacje. Spójrz na ten przykład:

Sprzedam mieszkanie 2-pokojowe w Łodzi Śródmieściu. 50 m2 na parterze. Mieszkanie po remoncie, bez wyposażenia. Pokój dzienny, sypialnia, kuchnia i łazienka. 500 m od przystanku Piotrkowska Centrum, w pobliżu park, galeria handlowa i market spożywczy. Dostępne od września.

Dodaj do tego cenę i gotowe – te parę zdań zawiera większość najważniejszych informacji. To baza, na podstawie której możesz bardziej szczegółowo opisać dodatkowe aspekty nieruchomości. Wybierz kilka szczegółów, które stanowią atuty wyróżniające nieruchomość spośród innych. Zadbaj o kolejność zapisywania informacji, a najważniejsze najlepiej umieszczaj na początku. Pokaż zalety mieszkania. Nieruchomość znajduje się w zielonej okolicy albo w centrum miasta? W budynku są udogodnienia, takie jak winda? Pisz o tym. Nie ukrywaj też informacji o wadach mieszkania do sprzedaży. Jeżeli konieczny jest remont, zaznacz to w treści ogłoszenia.

Ustal, do kogo kierujesz ogłoszenie. Jeżeli sprzedajesz nieruchomość idealną dla rodziny z dziećmi (przedszkole w pobliżu, dobra komunikacja z resztą miasta, tereny zielone), napisz o tym. Jeśli Twoje mieszkanie znajduje się w samym centrum miasta, może warto skierować język ogłoszenia do osób pracujących, szukających lokalu w świetnej lokalizacji?

Zdjęcia nieruchomości w ogłoszeniu

Zdjęcie tytułowe decyduje o tym, czy nabywca zapozna się z resztą ogłoszenia. Wszystkie zdjęcia muszą być dobrej jakości, a przede wszystkim dokładnie pokazywać, jak wygląda mieszkanie. Wybierz aktualne zdjęcia, które podkreślają zalety nieruchomości.

Potrzebujesz pomocy w sprzedaży mieszkania w Łodzi? Skontaktuj się z agentem nieruchomości House Factory Łódź.

Szukasz sprawdzonego partnera w procesie zakupu lub sprzedaży nieruchomości?

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu.